Is het glas van "glas in lood" anders dan gewoon glas?

Ik begrijp de term "glas in lood" omdat het glas in lood wordt vastgezet. Maar is dit wel hetzelfde glas als bijvoorbeeld in een enkelglaskozijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja het glas van glas in lood is anders dan gewoon glas.
De vier meestgebruikte glassoorten zijn: Mondgeblazen antiek-, Tisch Cathedraal-, Corella- en Waterglas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee Mariejose, dan zou het onbetaalbaar worden voor de amateur.

Andere antwoorden (6)

ja hoor dit is gewoon hetzelfde glas als alle andere enkele glazen

Toegevoegd na 20 minuten:
de samenstelling van het glas is exact hetzelfde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kán anders zijn, maar hoeft niet. Normaal glas kan ook in lood worden gezet. Bij oude huizen zie je vaak gekleurd glas in lood, dat best gewoon glas kan zijn. Soms wordt er glas gebruikt met iets van een ribbel o.i.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel gewoon glas, maar ook in glas is heel veel keuze:
De keuze van het glas laat je afhangen van je ontwerp, de functie en de omgeving waarbinnen je het paneel wilt gaan toepassen.
Er zijn vele verschillende kleuren en figuraties te verkrijgen, zodat je haast geen beperkingen hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Glas in lood is inderdaad andersdat is gekleurd glas waar doormiddel van lood verbindingen bepaalde figuren vormt. Vandaag de dag zie je dat nog veel bij kerken met bijbelse figuren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar wordt gewoon vensterglas voor gebruikt, wat na 'inverfen' gebakken wordt en vervolgens in het lood gezet wordt tot een complete ruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ehm nou in principe is glas gewoon glas.
t is alleen een wat dikker glas en t is mooi gekleurd. er zullen wel verschillende namen zijn voor type s als dun glas, dikker glas en nog dikker glas. maar volgens mij is glas gewoon glas ongeacht of er nou wel of geen eventuele toevoeging door zit.